Новости → Amadeus і British Airways випробують новий стандарт електронних квитків

Постачальник IT-продуктів для авіагалузі Amadeus і авіакомпанія British Airways запустили пілотний проект, в ході якого зазнають новий стандарт проїзних документів One Order, повідомляє IT-провайдер. Цей стандарт, що розробляється Міжнародною асоціацією повітряного транспорту (IATA), покликаний спростити документообіг при укладанні й здійсненні авіаперевезень, а його впровадження призведе фактично до відмови від електронних авіаквитків в їх існуючому вигляді.

Як говориться в матеріалах IATA, One Order є надбудову над розвиваються стандартом NDC (New Distribution Capability - нова концепція дистрибуції). Відповідно до One Order при бронюванні перельоту створюється єдиний запис, що використовується протягом усього циклу авіаперевезення. В цей запис потрапляють дані, які зараз містяться в розрізнених документах - PNR (Passenger Name Record - іменна запис про пасажира; особисті дані мандрівника і відомості, що описують деталі його поїздки), e-ticket (власне електронний квиток, який підтверджує покупку перевезення) і EMD (Electronic Miscellaneous Document - електронний багатоцільовий документ, що підтверджує придбання додаткових послуг).

В IATA стверджують, що перехід на стандарт One Order спростить роботу авіакомпаній і їх партнерів, яким стане простіше обмінюватися інформацією і здійснювати взаєморозрахунки. Їм також буде легше оформлювати перевезення в рамках складних маршрутів, передбачених інтерлайн- і код-шерінговими угодами. Зокрема, впровадження єдиної записи про перевезення відкриє дорогу до прямого співробітництва між повносервісними і низькотарифного авіакомпаніями, взаємодія між якими часом утруднено через використання різних каналів дистрибуції.

Спроститься і зміна умов перевезення. Якщо зараз перенесення дати або часу вильоту вимагає виписки нового квитка, з впровадженням нового стандарту потреба в цьому відпаде. Всі зміни будуть фіксуватися в рамках початкового проїзного документа, зміст якого буде просто доповнюватися.

Стверджується, що легше стане і пасажирам, яких позбавлять від необхідності гадати, який код бронювання вводити при реєстрації на складний рейс, в тому числі замовлений через агентство. З впровадженням One Order код бронювання буде єдиним, незалежно від способу покупки квитків.

В IATA підкреслюють, що хоча One Order - наступний щабель еволюції після e-ticket, новий стандарт не планується робити обов'язковим для галузі. Проте йому пророкують успіх, так як в його розвитку беруть участь провідні авіакомпанії світу та їх партнери - глобальні дистрибутивні системи (GDS) і постачальники технологій.

Коментуючи свою участь в пілотному проекті, в Amadeus розповіли, що підсумки тестування передадуть в IATA і гравцям галузі.