Новости → Частина I. Ціни на авіаційні квитки в США. Мінімальні доступні тарифи

hand-holding-model-plane-over-flag-map-of-usa_civil-aviationАмериканський ринок пасажирських авіаперевезень є на сьогоднішній день, без сумніву, найбільш розвиненим і передовим ринком в світі. В останні 50-60 років саме цей ринок визначає всі тенденції цивільної авіації в світі, будучи самим технічно досконалим, економічно розвиненим і найбільш організованим з точки зору регулювання і нормативно-законодавчого забезпечення.

Будучи найбільшим за розміром (щорічно перевозиться близько 900 млн пасажирів, що становить приблизно чверть світового обсягу перевезень), пройшовши через багаторічні цикли жорсткого державного регулювання і квазі-монополії (1945-1972 рр.), Потім повної лібералізації (1972-2001 рр .) і, нарешті, економічної збалансованості (2001-2016 рр.), цей ринок сьогодні практично повністю позбавлений ознак "елітарності" і, отже, преміальної націнки за послуги і може розглядатися як жорстко утилітарний і економічно абсолютно обґрунтований.

Пройшовши через дуже складний етап розвитку після терористичної атаки 11 вересня 2001 року (в результаті якої чотири з п'яти найбільших авіакомпаній США виявилися в стані перманентного банкрутства на наступний десятирічний період), американський повітряний транспорт зумів організувати себе і привести в економічно прийнятний стан. У період з 2012 по 2015 року через серію злиттів і поглинань, поділ ринку між ключовими гравцями, ефективне управління провізними потужностями (на рівні всієї транспортної системи) американські авіакомпанії домоглися стійкого і економічно виправданого балансу між доходами і витратами.

авіаквитки_онлайн_купити_usa_сша

Починаючи з 2015 р - вперше за 15 років - американські авіакомпанії стали отримувати прибути від своєї операційної діяльності. Розміри цього прибутку відносно невеликі, проте вони стійкі. Сьогоднішня конфігурація американського ринку авіаперевезень відрізняється збалансованістю, раціональністю, відсутністю надмірності, практичної націленістю на стійкий довгостроковий розвиток.

Аналіз ринку авіаперевезень США становить інтерес для фахівців цивільної авіації всього світу, а також економістів, що займаються ринками споживчих послуг, в тому числі і на транспорті. Аналіз цінової ситуації на ринку цивільної авіації США і тарифної політики американських авіакомпаній дозволяє краще зрозуміти рівні економічно виправданих тарифів, динаміку ціноутворення, баланс "дешевих" і "дорогих" квитків на прикладі передового високоефективного ринку, необтяженого штучними витратами і який працює в збалансованому економічному, податковому і соціальному середовищі.

В рамках даного дослідження була зроблена спроба зробити "миттєвий зліпок" діючих на середину вересня 2017 р. тарифів на декількох випадковим чином обраних популярних і характерних для всієї системи повітряного транспорту напрямках між парами міст США. В силу розміру вибірки в неї природним чином потрапили хаби найбільших американських авіакомпаній: Чикаго, Даллас, Нью-Йорк, Лос-Анджелес, Атланта, Сієтл, Міннеаполіс. У дослідженні розглянуті тільки прямі рейси. Наведено тарифи "туди-назад" для рейсів в звичайні, несвяткові дні тижня. Бронювання відбувалося 16.09.2017. 

Загальні зауваження і спостереження

  • civil_aviation_usaКількість квитків з мінімальним тарифом (light або basic economy  - безбагажні неповоротні) в розглянутому "зрізі" становить не більше 10% загальної провізної потужності для кожного конкретного рейсу. Такі квитки не є дуже популярними і деяке число (1-3) місць за такими тарифами залишається доступним аж до дати вильоту. Самі "дешеві" квитки з максимальними обмеженнями не користуються високим попитом не тільки через власне обмежень, але ще й тому, що за ним не нараховуються бонуси преміальних систем авіакомпаній, які в силу частого використання пасажирами авіатранспорту дуже популярні в США. Крім того, за такими квитками неможливо зробити жодного апгрейду, навіть для власників бонусних карт високого рівня. Тим часом подібні апгрейди є в США стандартною практикою і дуже вітаються мандрівної публікою, значна частина якої має преміальні картки однієї або декількох авіакомпаній.
  • Крім того що квитки з мінімальними тарифами володіють повним спектром обмежень (неповоротні, безбагажниі, без вибору місць і т.д. - див. Примітку 1), вони, як правило, надають найменш слушний час вильоту, найменш зручний аеропорт і часто пропонують виліт з одного аеропорту, а повернення в інший (якщо в зонах вильоту і прильоту діють кілька аеропортів).
  • Квитки з мінімальними тарифами, але з більш зручними часом вильоту і аеропортом, як правило, на 20% дорожче.
  • Квитки з меншим обсягом обмежень (economy), більш зручними часом вильоту і аеропортом - дорожче приблизно на 40%.
  • Квитки без обмежень (flex economy), зручними часом і аеропортом дорожче квитків мінімальної вартості приблизно на 60%.

Саме останні дві категорії квитків (economy і flex economy) є найбільш популярними в США, і їх обсяг складає приблизно 85-87% провізної потужності на кожному рейсі. Решта 3-5% квитків припадають на перший клас (ця категорія виходить за рамки даного дослідження).

Американська система цивільної авіації історично побудована за принципом "спиць і хабів", тому стикувальні рейси займають величезну частку перевезень. Сьогодні стикувальні рейси, як правило, дорожче на 10-20% і триваліше на 1,5-3 ч, ніж прямі. Те, що стикувальні рейси в США дорожче прямих, свідчить про збалансованість системи і відсутності необхідності стимулювати фідерні систему тарифами нижче собівартості, як це часто відбувається на менш збалансованих ринках.

Типові обмеження на квитки з мінімальним тарифом:

типові_обмеження_на_квитки_з_мінімальним_тарифом

США: Традиційні мережеві перевізники (LegacyCarriers):

 

Стр.

Маршрут

Авіакомпанія

Час польоту

[година: хвилина]

Дистанція

[км]

Ціна за три дні,

повернення через

два дня [$]

Кількість квитків, які

залишилися на

момент бронювання

Ціна за місяць,

повернення через

сім днів [$]

Кількість квитків

Кількість

рейсів в день

00

Інтенсивний потік - висококонкурентне середовище

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1.

Нью - Йорк — Вашингтон

 

1:27

327,95

 

 

 

 

Більше 40

2

 

 

American

 

 

295

3

143

8

 

3

 

 

Delta

 

 

294

6

142

7

 

4

 

 

United

 

 

294

 

142

 

 

5

2.

Бостон — Вашингтон

 

1:35

634,38

 

 

 

 

Більше 30

6

 

 

American

 

 

296

 

187

3

 

7

 

 

United

 

 

406

 

174

 

 

8

3.

Чикаго — Нью - Йорк

 

2:10

1145,58

 

 

 

 

Більше 50

9

 

 

American

 

 

186

 

147

 

 

10

 

 

Delta

2:17

 

185

4

165

8

 

11

 

 

United

 

 

134

 

126

 

 

12

4.

Чикаго-Х'юстон

 

2:46

1517.50

 

 

 

 

Біщльше 20

13

 

 

American

 

 

735

4

329

4

 

14

 

 

United

 

 

1054

 

318

 

 

15

5.

Сіетл - Лос - Анджелес

 

2:50

1547,03

 

 

 

 

Близько 25

16

 

 

American

3:00

 

197

 

177

 

 

17

 

 

Delta

2:54

 

244

3

206

8

 

18

 

 

United

 

 

278

 

278

 

 

19

6.

Міннеаполіс - Нью - Йорк

 

2:25

1637,49

 

 

 

 

Близько 20

20

 

 

American

 

 

861

3

327

 

 

21

 

 

Delta

 

 

1066

4

323

8

 

22

 

 

United

 

 

418

 

381

 

 

23

7.

Чикаго — Лос - Анджелес

 

4:30

2807,11

 

 

 

 

Близько 30

24

 

 

American

 

 

227

3

289

8

 

25

 

 

United

 

 

226

 

262

 

 

26

8.

Лос - Анджелес — Нью - Йорк

 

6:00

3940,16

 

 

 

 

Близько 35

27

 

 

American

6:21

 

450

3

358

3

 

28

 

 

Delta

6:05

 

812

7

352

8

 

29

 

 

United

 

 

812

 

397

 

 

30

9.

Сан - Франциско — Нью - Йорк

 

6:20

4133,72

 

 

 

 

Близько 30

31

 

 

American

 

 

595

1

284

8

 

32

 

 

Delta

 

 

656

1

344

 

 

33

 

 

United

 

 

656

 

357

 

 

35

Слабкий потік, моно або дуополія

36

1.

Атланта - Хантсвіл

Delta

0:50

229,89

676

3

188

9

4

38

2.

Сент - Луїс - Цинциннаті

Delta

1:10

495,72

736

4

252

8

1–2

39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

40

3.

Атланта - Мемфіс

Delta

1:15

542,45

951

8

353

6

8

41

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

42

4.

Бостон — Шарлотт

 

2:25

1160,92

 

 

 

 

8

43

 

 

American

 

 

479

 

248

4

 

44

 

 

JetBlue

 

 

479

 

264

 

 

45

5.

Фенікс - Бостон

 

5:35

3697,86

 

 

 

 

10

46

 

 

American

 

 

697

2

420

 

 

47

 

 

JetBlue

 

 

696

 

411

4

 

48

6.

Сіетл - Майамі

 

5:45

4401,02

 

 

 

 

1–2

49

 

 

American

 

 

714

2

421

 

 

50

 

 

United

 

 

464

 

464

 

 

Примітка:

Авіакомпанія United працює в гібридної моделі, яка характеризується ознаками мережевих і бюджетних авіакомпаній. Саме з цим пов'язаний дуже великий розкид цін на пропоновані авіакомпанією квитки (різниця між найдешевшими квитками економ-класу та квитками економічного класу без обмежень становить понад 100%).

США: Бюджетні перевізники (Low-cost carriers, LCC):

бюджетні_превезники_1.
бюджетні_превезники_2.
бюджетні_превезники_3.