Новости → Частина II. Ціни на авіаційні квитки в ЄС. Мінімальні доступні тарифи

aircraft_забронювати_авіаквиткиУ цій частині розглянуті тільки прямі рейси. Наведено тарифи "туди-назад" в звичайні, несвяткові дні тижня. Чітко проглядаються деякі відмінності в порівнянні з ринком США, очевидно пов'язані з відмінним від США циклом розвитку системи повітряного транспорту в Європі. Відстаючи від США приблизно на 10-15 років, повітряний транспорт Європи найімовірніше перебуває на завершальному етапі циклу лібералізації, ініційованого в кінці 90-х рр. минулого століття. 

Типовий для завершення циклу лібералізації процес консолідації ринку вже намітився, проте для все ще сильно фрагментированного ринку характерний з одного боку позамежний рівень конкуренції і пов'язані з цим цінові війни, а з іншого - спроби ряду так званих носіїв прапора (колишніх найбільших або єдиних національних авіакомпаній) як і раніше зберігати монопольне становище - по крайней мере, в своїх домашніх країнах. За всіма ознаками, європейський ринок авіатранспортних послуг досягне збалансованого стану не раніше ніж в 2027-2030 рр.

eu_купити_авыаквитки-не-дорого_онлайнХарактерною для цього етапу циклу розвитку особливістю стають численні банкрутства авіакомпаній, різкі зміни стратегій розвитку та бізнес-моделей операційної діяльності в спробах намацати рятівну ідею, що дає перевагу на вкрай волатильному ринку. В умовах різноспрямованих тенденцій на ринку і відсутності чіткої стратегії загальноєвропейських транспортних влади, вельми схильних до популізму і економічному лицемірства, ситуація з цінами на квитки тут має дещо хаотичний характер, що ускладнює аналіз діючих закономірностей.

Проте можна відзначити деякі особливості ціноутворення в повітряному транспорті Європейського Союзу, характерні для осені 2017 р які здатні дати корисну інформацію для порівняння відсотків мінімальних тарифів в різних регіонах світу. Серед очевидних спостережень відзначимо наступні.

  • Загальний рівень мінімальних тарифів в Європі нижче, ніж в США. У деяких випадках вони досягають рівнів, близьких до агресивно рекламованих на ринку - 20-30 євро.
  • Найдешевші квитки розкуповуються в Європі швидше, ніж в США.
  • Стикувальні рейси часто бувають дешевше, ніж прямі, що свідчить про існування застарілої версії системи "спиць і хабів", а це, в свою чергу, підтверджує обстановку цінових воєн і хаотичного ціноутворення, характерних для лібералізованих ринків.
  • Ще одне відображення вкрай агресивної конкурентного середовища - спірні з етичної сторони прийоми клієнтської роботи, типові для багатьох європейських авіакомпаній: від завідомо неправдивої реклами, що містить прямий обман споживача, до сайтів авіакомпаній, в яких навмисно утруднений пошук і розуміння цін і умов покупки квитків.

При цьому не слід забувати про економіко-географічних відмінностях європейського і американського ринків повітряного транспорту, що роблять істотний вплив на будь-які порівняння.

  • images_plane_euСереднє плече (сегмент) рейсів європейських авіакомпаній менше, ніж у американських. Можна оцінити, що в Європі це 1,5-2,0 ч, а в США - швидше за 2,5-3,0 год.
  • Авіаційна мобільність населення в США перевищує аналогічний показник в Європі, як мінімум, на 25-30%.
  • В Європі набагато більш розвинена система високоефективного і доступного за ціною пасажирського залізничного сполучення, головного конкурента повітряного транспорту в боротьбі за пасажирів усіх класів.
  • Загальний баланс пасажирського сполучення в екосистемі "авіа-залізничного / авто-автобус" в США і ЄС досить сильно відрізняються.

Європа: традиційні мережеві перевізники (Legacy Carriers):

Стр.

Маршрут

Авіакомпанія

Час польоту

[година: хвилина]

Дистанція

[км]

Ціна за три дні,

повернення через

два дня []

Кількість квитків, які

залишилися на

момент бронювання

Ціна за місяць,

повернення через

сім днів []

Кількість квитків

Кількість

рейсів в день

Інтенсивний потік - висококонкурентне середовище

76

1.

Лондон — Париж

 

1:20

345

 

 

 

 

Більше20

77

 

 

British Airways

 

 

326

1

102

 

 

78

 

 

Air France

 

 

304

 

153

 

 

79

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80

2.

Франкфурт — Мадрид

 

2:40

1447

 

 

 

 

11

81

 

 

Lufthansa

 

 

223

4

114

8

 

82

 

 

Iberia

 

 

244

2

268

2

 

83

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

84

3.

Лондон — Берлін

 

1:55

933

 

 

 

 

15

85

 

 

British Airways

 

 

326

2

155

 

 

86

 

 

Ryanair*

 

 

366

 

224

 

 

87

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

88

4.

Париж — Ніцца

 

1:30

686

 

 

 

 

25

89

 

 

Air France

 

 

258

3

98

 

 

90

 

 

EasyJet*

 

 

130

 

68

 

 

91

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

92

5.

Франкфурт — Відень

 

1:20

599

 

 

 

 

12

93

 

 

Lufthansa

 

 

403

8

180

6

 

94

 

 

Austrian

 

 

368

1

188

1

 

95

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

96

6.

Рим—Париж

 

2:10

1106

 

 

 

 

Більше 18

97

 

 

Air France

 

 

394

 

144

 

 

98

 

 

Alitalia

 

 

319

 

186

 

 

99

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100

7.

Париж — Мадрід

 

2:05

1054

 

 

 

 

Более 20

101

 

 

Air France

 

 

360

 

110

 

 

102

 

 

Iberia

 

 

300

 

177

 

 

103

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

104

8.

Лондон—Рим

 

2:45

1435

 

 

 

 

21

105

 

 

 British Airways

 

 

430

 

229

 

 

106

 

 

Alitalia

 

 

430

 

88

 

 

107

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

108

9.

Мюнхен — Франкфурт

 

1:0

305

 

 

 

 

12

109

 

 

Lufthansa

 

 

389

 

160

 

 

110

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

111

10.

Париж — Мюнхен

 

1:35

685

 

 

 

 

Більше 10

112

 

 

Lufthansa

 

 

432

5

149

 

 

113

 

 

Air France

 

 

629

2

160

1

 

114

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слабый поток, моно- или дуополия

115

1.

Гельсінкі - Лісабон

 

4:55

3364

 

 

 

 

6 рейсів на тиждень

116

 

 

TAP Portugal

 

 

851

 

250

 

 

117

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

118

2.

Осло — Будапешт

 

2:20

1483

 

 

 

 

1

119

 

 

Norwegian

 

 

367

3

323

2

 

120

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

121

3.

Едінбург - Прага

 

2:25

1344

 

 

 

 

6 рейсів на тиждень

122

 

 

EasyJet

 

 

55

 

193

 

 

123

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

124

4.

Ліон — Париж

 

1:05

392

 

 

 

 

5

125

 

 

Air France

 

 

230

 

99

 

 

126

 

 

Hop*

 

 

234

 

116

 

1

127

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

128

5.

Варшава — Будапешт

 

1:20

545

 

 

 

 

3

129

 

 

LOT

 

 

632

3

135

3

 

130

 

 

Wizz Air

 

 

175

 

41